Plansza - partnerzy projektu

Kilka informacji o nowym projekcie „Leć Cesną po wiedzę” który uzyskał dofinansowanie w ramach konkursu „Łódź akademicka -naukowa, kreatywna i wielokulturowa 2024”.

Zaproponowany przez nas cykl wydarzeń pod tytułem „ Leć Cesną po wiedzę” będzie nie tylko pretekstem do powtórzenia, zapamiętania i utrwalenia zdobytej wiedzy matematyczno-fizycznej, ale przed wszystkim wykorzystania jej w nowoczesnym laboratorium przyszłości o nazwie Newton Room Łódź. Będzie on również propagował wydarzenia, które przedstawią nasze miasto jako atrakcyjne miejsce do studiowania. Tego typu wydarzenia pozwolą na przełamanie panujących wśród uczniów stereotypów i negatywnego postrzegania przedmiotów ścisłych jako niemożliwych do nauczania.

Projekt „Leć Cesną po wiedzę” to wydarzenie w Łodzi Akademickiej popularyzujące innowacyjne metody w nauce i ukazujące w przystępny sposób wiedzę z zakresu przedmiotów takich jak: matematyka, fizyka, chemia, informatyka.

Ten cykl wydarzeń skierowany jest do uczniów uczących się w szkołach ponadpodstawowych z Łodzi i okolic.

Zapraszamy uczniów ze szkół ponadpodstawowych!

Zadanie publiczne „ Łódź akademicka- naukowa, kreatywna, wielokulturowa 2024” finansowane jest z budżetu miasta Łodzi i ma na celu budowanie i wzmacnianie wizerunku Łodzi jako ośrodka naukowego, wielokulturowego, atrakcyjnego do studiowania i miejsce planowania własnej kariery zawodowej. Dlatego też, wydarzenie to skierowane jest do młodzieży szkół ponadpodstawowych z Łodzi i okolic i przekonanie jej, że „miasto czterech kultur” to przede wszystkim bardzo dobry ośrodek akademicki, wielokulturowy i naukowy z wysokim poziomem kształcenia uczniów i studentów. To tu mieszczą się ośrodki naukowe takie jak: Politechnika Łódzka, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Medyczny i wiele innych znakomitych uczelni prywatnych. Operatorem jest Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich OPUS.

Głównym celem projektu jest przedstawienie młodzieży atrakcyjnej formy nauczania przedmiotów STEM(mat.,fiz.,chem., informat.) w nietypowej, nowej, atrakcyjnej formule opartej na praktycznym działaniu oraz zachęcenie do studiowania w Łodzi jako atrakcyjnego ośrodka naukowego.

Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce będzie inspiracja do podejmowania kompleksowych działań zmierzających do realizacji celów szczegółowych projektu:

  • rozpowszechnienie alternatywnych metod nauczania matematyki i fizyki
  • poznanie zasobów technicznych miasta w tym poznanie lotniska w Łodzi, a także zwiedzanie szkoły lotniczej Bartolini Air
  • zapoznanie jak największej grupy młodzieży z perspektywami zawodowymi, związanymi z wyborem kształcenia technicznego lub podobnych kierunków studnów w naszym mieście
  • zapoznanie z łódzkim rynkiem pracy i inspirowanie uczniów do podejmowania kariery zawodowej w oparciu o lokalne firmy.

W ramach projektu „Leć Cesną po wiedzę”, realizowanego, jako część ogólnołódzkiego grantu „Łódź Akademicka - 2024, 22 listopada 2024 roku odbyło się spotkanie z licencjonowanym pilotem Wiktorem Byczkowskim - absolwentem PLOPŁ. Obecnie Wiktor Byczkowski jest licencjonowanym pilotem samolotów odrzutowych, a w swojej pracy łączy pasję do latania z możliwością zwiedzania świata.

Pilot opowiadał uczniom szkół ponadpodstawowych o swojej ścieżce zawodowej, a także o zaletach i wyzwaniach związanych z wykonywaniem tego zawodu.

Dzisiaj ruszyła pierwsze zajęcia w ramach cyklu wydarzeń „Leć Cesną po wiedzę ” w ramach konkursu Łódź akademicka – naukowa, kreatywna i wielokulturowa 2024.

Na zajęciach warsztatowych i wykładowych gościliśmy uczniów ze szkoły ponadpodstawowej ze Skierniewic.

Krótka charakterystyka projektu będącego bazą do realizacji wydarzenia:

Powietrzna misja jest przeprowadzana w Newton Flight Ac. Uczniowie zostają zapoznani z misją na dany dzień komunikując się z WCKR w czasie sesji ogólnej (film). Grupa uczniów jest podzielona na trzy zespoły: Alpha. Każda z załóg będzie przeprowadzać swoja misję w różnych rejonach. Aby odnieść sukces załogi muszą ze sobą współpracować. Uczniowie będą pomagać w obserwacji różnych miejsc w rejonie Bodø, aby ustalić priorytety misji ratunkowych. Uczniowie sami zaplanują i przygotują się do niego, wykonując skomplikowane obliczenia matematyczne.

Moduł składa się z 5 zadań :

  1. Badamy odległość, prędkość i czas. Uczniowie pracują w parach i rozwiązują różne zadania związane z odległością, prędkością oraz czasem. Następnie prezentują i podsumowują swoją pracę podczas sesji ogólnej.
  2. Przygotowanie planu lotu. Praca w czasie sesji ogólnej, dotycząca czasu i nawigacji.
  3. Tworzenie planu lotu. Każda załoga tworzy plan lotu. Zadania obejmują mierzenie odległości, obliczanie czasu i obieranie właściwego kursu
  4. Ćwiczenie pilotażu. Przed realizacją misji uczniowie muszą przećwiczyć pilotaż.
  5. Misja lotnicza. Misja jest przeprowadzana w symulatorach lotu. Uczniowie latają parami. Obserwują i dokumentują wybrane lokalizacje, ustalają priorytety i meldują się u Kierownika Szkolenia (Nauczyciela Prowadzącego) po zakończeniu lotu.

Cześć wykładowa obejmowała: budowanie i wzmacnianie wizerunku naszego miasta jako unikalnego miejsca do studiowania. Uczniowie zostali zapoznani i ofertą edukacyjną łódzkich uczelni, wytypowano zawody przyszłości jak podstawę do kreowania własnej kariery zawodowej. Prowadzący zwrócili szczególną uwagę na kierunki techniczne a zwłaszcza pracę w transporcie lotniczym i medycznym. W ramach orientacji prozawodowej uczniowie zostali zapoznanie z możliwościami zdobycia pracy w oparciu o firmy lokalne.

Miło nam zakomunikować, że projekt „Leć Cesną po wiedzę” napisany przez zespół Newton Room przeszedł pozytywną ocenę formalna i merytoryczną i uzyskał dofinansowanie w ramach konkursu „Łódź akademicka -naukowa, kreatywna i wielokulturowa 2024”. Czekamy na podpisanie umowy i rozpoczynamy nasze działania.
Newton Room Aviacja.