Kilka informacji o nowym projekcie „Leć Cesną po wiedzę” który uzyskał dofinansowanie w ramach konkursu „Łódź akademicka -naukowa, kreatywna i wielokulturowa 2024”.
Zaproponowany przez nas cykl wydarzeń pod tytułem „ Leć Cesną po wiedzę” będzie nie tylko pretekstem do powtórzenia, zapamiętania i utrwalenia zdobytej wiedzy matematyczno-fizycznej, ale przed wszystkim wykorzystania jej w nowoczesnym laboratorium przyszłości o nazwie Newton Room Łódź. Będzie on również propagował wydarzenia, które przedstawią nasze miasto jako atrakcyjne miejsce do studiowania. Tego typu wydarzenia pozwolą na przełamanie panujących wśród uczniów stereotypów i negatywnego postrzegania przedmiotów ścisłych jako niemożliwych do nauczania.
Projekt „Leć Cesną po wiedzę” to wydarzenie w Łodzi Akademickiej popularyzujące innowacyjne metody w nauce i ukazujące w przystępny sposób wiedzę z zakresu przedmiotów takich jak: matematyka, fizyka, chemia, informatyka.
Ten cykl wydarzeń skierowany jest do uczniów uczących się w szkołach ponadpodstawowych z Łodzi i okolic.
Zapraszamy uczniów ze szkół ponadpodstawowych!
Zadanie publiczne „ Łódź akademicka- naukowa, kreatywna, wielokulturowa 2024” finansowane jest z budżetu miasta Łodzi i ma na celu budowanie i wzmacnianie wizerunku Łodzi jako ośrodka naukowego, wielokulturowego, atrakcyjnego do studiowania i miejsce planowania własnej kariery zawodowej. Dlatego też, wydarzenie to skierowane jest do młodzieży szkół ponadpodstawowych z Łodzi i okolic i przekonanie jej, że „miasto czterech kultur” to przede wszystkim bardzo dobry ośrodek akademicki, wielokulturowy i naukowy z wysokim poziomem kształcenia uczniów i studentów. To tu mieszczą się ośrodki naukowe takie jak: Politechnika Łódzka, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Medyczny i wiele innych znakomitych uczelni prywatnych. Operatorem jest Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich OPUS.
Głównym celem projektu jest przedstawienie młodzieży atrakcyjnej formy nauczania przedmiotów STEM(mat.,fiz.,chem., informat.) w nietypowej, nowej, atrakcyjnej formule opartej na praktycznym działaniu oraz zachęcenie do studiowania w Łodzi jako atrakcyjnego ośrodka naukowego.
Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce będzie inspiracja do podejmowania kompleksowych działań zmierzających do realizacji celów szczegółowych projektu:
W ramach projektu „Leć Cesną po wiedzę”, realizowanego, jako część ogólnołódzkiego grantu „Łódź Akademicka - 2024, 22 listopada 2024 roku odbyło się spotkanie z licencjonowanym pilotem Wiktorem Byczkowskim - absolwentem PLOPŁ. Obecnie Wiktor Byczkowski jest licencjonowanym pilotem samolotów odrzutowych, a w swojej pracy łączy pasję do latania z możliwością zwiedzania świata.
Pilot opowiadał uczniom szkół ponadpodstawowych o swojej ścieżce zawodowej, a także o zaletach i wyzwaniach związanych z wykonywaniem tego zawodu.
Dzisiaj ruszyła pierwsze zajęcia w ramach cyklu wydarzeń „Leć Cesną po wiedzę ” w ramach konkursu Łódź akademicka – naukowa, kreatywna i wielokulturowa 2024.
Na zajęciach warsztatowych i wykładowych gościliśmy uczniów ze szkoły ponadpodstawowej ze Skierniewic.
Krótka charakterystyka projektu będącego bazą do realizacji wydarzenia:
Powietrzna misja jest przeprowadzana w Newton Flight Ac. Uczniowie zostają zapoznani z misją na dany dzień komunikując się z WCKR w czasie sesji ogólnej (film). Grupa uczniów jest podzielona na trzy zespoły: Alpha. Każda z załóg będzie przeprowadzać swoja misję w różnych rejonach. Aby odnieść sukces załogi muszą ze sobą współpracować. Uczniowie będą pomagać w obserwacji różnych miejsc w rejonie Bodø, aby ustalić priorytety misji ratunkowych. Uczniowie sami zaplanują i przygotują się do niego, wykonując skomplikowane obliczenia matematyczne.
Moduł składa się z 5 zadań :
Cześć wykładowa obejmowała: budowanie i wzmacnianie wizerunku naszego miasta jako unikalnego miejsca do studiowania. Uczniowie zostali zapoznani i ofertą edukacyjną łódzkich uczelni, wytypowano zawody przyszłości jak podstawę do kreowania własnej kariery zawodowej. Prowadzący zwrócili szczególną uwagę na kierunki techniczne a zwłaszcza pracę w transporcie lotniczym i medycznym. W ramach orientacji prozawodowej uczniowie zostali zapoznanie z możliwościami zdobycia pracy w oparciu o firmy lokalne.